×

Polityka prywatności

  1. Definicje
    1. Administrator – NORDKALK WAPNO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
      z siedzibą w Sitkówce, gmina Nowiny, adres: Sitkówka 24, 26-052 Sitkówka, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy-Śródmieścia w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000937508, NIP: 5272980340, REGON: 52064596400000, kapitał zakładowy:
      419 310 000 zł.
    2. Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.
    3. Polityka – niniejsza Polityka prywatności.
    4. Prawo komunikacji elektronicznej – ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej (Dz. U. poz. 1221).
    5. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
      2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
      i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
    6. Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem nordkalk-wapno.pl.
    7. Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis.
    8. Podmiot danych – osoba fizyczna, której dotyczą dane osobowe przetwarzane przez Administratora.
  2. Przetwarzanie danych w związku z korzystaniem z Serwisu
    1. W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych oferowanych usług. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania Danych osobowych gromadzonych podczas korzystania z Serwisu przez Użytkownika.
  3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych w Serwisie

KORZYSTANIE Z SERWISU

  1. Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie czy innych podobnych technologii) przetwarzane są przez Administratora:
    1. w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniana Użytkownikom treści gromadzonych w Serwisie – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
    2. w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6
      ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw.
  2. Aktywność Użytkownika w Serwisie, w tym jego Dane osobowe, są rejestrowane w logach systemowych (specjalnym programie komputerowym służącym do przechowywania chronologicznego zapisu zawierającego informację o zdarzeniach i działaniach, które dotyczą systemu informatycznego służącego do świadczenia usług przez Administratora). Zebrane w logach informacje przetwarzane są przede wszystkim w celach związanych ze świadczeniem usług. Administrator przetwarza je również w celach technicznych, administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz zarządzania tym systemem – w tym zakresie podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

FORMULARZ KONTAKTOWY

  1. Administrator zapewnia możliwość skontaktowania się z nim przy wykorzystaniu elektronicznego formularza kontaktowego. Skorzystanie z formularza kontaktowego wymaga podania Danych osobowych niezbędnych do nawiązania kontaktu z Użytkownikiem i udzielenia odpowiedzi na jego zapytanie. Użytkownik może podać także inne dane w celu ułatwienia kontaktu lub obsługi zapytania. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu przyjęcia
    i obsługi zapytania, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości obsługi. Podanie Danych osobowych oznaczonych jako nieobowiązkowe jest dobrowolne i oznacza zgodę na przetwarzanie tych Danych osobowych przez Administratora.
  2. W przypadku skorzystania przez Użytkownika z formularza kontaktowego Dane osobowe są przetwarzane:
    1. w celu identyfikacji nadawcy i obsługi zapytania złożonego poprzez formularz kontaktowy – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy o świadczenie usługi (art. 6 ust. 1 lit b RODO), zaś w zakresie danych podanych dobrowolnie podstawą przetwarzania danych jest wyrażona zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
    2. w celu ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na obronie interesów swoich gospodarczych.

KORESPONDENCJA TRADYCYJNA I ELEKTRONICZNA (E-MAIL)

  1. W przypadku kierowania do Administratora za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub poczty elektronicznej (e-mail) korespondencji niezwiązanej z usługami świadczonymi na rzecz nadawcy lub inną zawartą z nim umową, Dane osobowe zawarte w tej korespondencji są przetwarzane wyłącznie w celu komunikacji i rozwiązania sprawy, której dotyczy korespondencja.
  2. Dane osobowe przetwarzane są w celu:
    1. prowadzenia korespondencji oraz rozwiązania ewentualnej sprawy, której dotyczy korespondencja – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu korespondencji kierowanej do niego w związku z jego działalnością gospodarczą;
    2. ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na obronie swoich interesów gospodarczych.

KONTAKT TELEFONICZNY / INFOLINIA

  1. W przypadku kontaktowania się z Administratorem drogą telefoniczną, w sprawach niezwiązanych z zawartą umową lub świadczonymi usługami, Administrator może żądać podania Danych osobowych tylko wówczas, gdy będzie to niezbędne do obsługi sprawy, której dotyczy kontakt.
  2. Dane osobowe przetwarzane są w celu:
    1. zapewnienia kontaktu i obsługi zgłoszenia – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na konieczności rozwiązania zgłoszonej sprawy związanej z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą;
    2. ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na obronie swoich interesów gospodarczych.

SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

  1. Administrator umożliwia Użytkownikom w ramach Serwisu składanie zamówień za pośrednictwem Serwisu. Złożenie zamówienia, w tym rozpatrywanie reklamacji w zakresie składania zamówień za pośrednictwem Serwisu, wymaga przetwarzania Danych osobowych Użytkownika. Dane osobowe będą przetwarzane w celu:
    1. realizacji usługi, w tym obsługi zamówień i rozpatrywania reklamacji – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy o świadczenie usługi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
    2. ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na obronie swoich interesów gospodarczych.

    Pliki cookie oraz podobna technologia

    1. Pliki cookie to małe pliki tekstowe instalowane na urządzeniu Użytkownika przeglądającego Serwis. Cookies zbierają informacje ułatwiające korzystanie z Serwisu – np. poprzez zapamiętywanie odwiedzin Użytkownika w Serwisie i dokonywanych przez niego czynności.
    2. W Serwisie Administrator wykorzystuje wyłącznie niezbędne pliki cookie, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Pliki te są instalowane w szczególności na potrzeby zapamiętywania sesji logowania, a także w celach związanych z ustawieniem opcji prywatności.
    3. Stosowanie przez Administratora niezbędnych plików cookie nie wymaga zgody Użytkownika – stosownie do art. 399 ust. 3 Prawa komunikacji elektronicznej.
    4. Użytkownik ma możliwość ustawić przeglądarkę internetową, za pośrednictwem której korzysta
      z Serwisu, w taki sposób, aby blokowała lub ostrzegała o niezbędnych plikach cookie, jednak niektóre części Serwisu mogą wówczas nie działać lub działać nieprawidłowo.

    OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

    1. Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady, dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora.
    2. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.

    UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH

    1. żytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną Danych osobowych właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu Użytkownika, jego miejsce pracy lub miejsce popełnienia domniemanego naruszenia; w Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
    2. Użytkownik ma prawo zgłoszenia sprzeciwu względem przetwarzania danych dla celów marketingowych, jeśli przetwarzanie odbywa się w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora, a także – z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Użytkownika – w innych przypadkach, gdy postawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (np. w związku z realizacją celów analitycznych i statystycznych).

    ODBIORCY DANYCH

    1. W związku z realizacją usług Dane osobowe mogą być ujawniane zewnętrznym podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi, w tym w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych, podmiotom takim jak agencje marketingowe (w zakresie usług marketingowych) oraz podmiotom powiązanym z Administratorem, w tym spółkom z jego grupy kapitałowej.
    2. Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.

    PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EOG

    1. Poziom ochrony Danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator przekazuje Dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne, i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:
      1. współpracę z podmiotami przetwarzającymi Dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej dotycząca stwierdzenia zapewnienia odpowiedniego stopnia ochrony Danych osobowych;
      2. stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską;
      3. stosowanie wiążących reguł korporacyjnych, zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy.
    2. Administrator zawsze informuje o zamiarze przekazania Danych osobowych poza EOG na etapie ich zbierania.

    BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH

    1. Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że Dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na Danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników
      i współpracowników.
    2. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa
      w każdym przypadku, gdy przetwarzają Dane osobowe na zlecenie Administratora.

    DANE KONTAKTOWE

    1. Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail rodo.nkw@nordkalk.com lub skierowanie korespondencji na adres siedziby Administratora.

    ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI

    1. Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana. Informacje o wszelkich zmianach Polityki są publikowane w Serwisie. O zmianach Administrator może dodatkowo poinformować Użytkownika za pośrednictwem wiadomości e-mail lub Serwisu.
    2. Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 28 lutego 2025r.